טרקטור חקלאי הוא כלי יקר ומשמעותי. מדובר בכלי עבודה מרכזי שלא ניתן לבצע מגוון משימות מרכזיות בלעדיו. אי לכך בין אם אתם טרקטוריסטים ובין אם מדובר בכלי עבודה שמסייע לעבד חלקה ששייכת לכם, טוב לדעת כיצד נכון לשמור עליו כראוי, כך שלא תיאלצו לדחות יום עבודה (כיוון שפתאום צצה בעיה), או לשלם סכומים גבוהים עבור תיקונים משמעותיים. כיצד אם כן גם אתם יכולים לתחזק את הטרקטור החקלאי באופן פרטני, וזאת למרות שמדובר בכלי משוכלל ומורכב? ובכן ברור שיש להכיר מוסך איכותי שמתמחה בתחום בקרבת מקום, אך ללא ספק יש מספר טיפים שגם אתם יכולים ליישם, ואותם אתם מוזמנים ללמוד ממש כאן.
טרם נעבור לציין מה ניתן לעשות, נעצור לחדד מדוע שווה להשקיע 2 דקות בקריאת המדריך ובהטמעת הדגשים. ובכן יש לעצור להבין שטרקטור חקלאי עולה מאות אלפי שקלים, עשוי לשרת לאורך שנים ארוכות, מצוי בסביבה טבעית ומאתגרת, ומדובר בכלי עבודה שנעשה בו שימוש רב ומגוון. מכאן שאם ניתן לעכב את השחיקה הטבעית (ואכן ניתן), טוב לדעת מה ביכולתיכם לעשות, גם מבלי להיות מכונאים מנוסים.
ציינו מכונאים מנוסים, ועל כן נחזור ונחדד שאין לצפות מכם לעבור קורס בתחום, אך כן יש לדעת מראש לאיזה מוסך מוטב לפנות כאשר צצה בעיה. מעבר לכך, אם באמת רוצים לשמור על הטרקטור, מדי חצי שנה מוטב לערוך בדיקה תקופתית (היעזרו בהוראות יצרן כדי להבין מהי התדירות הרצויה).
בבדיקה יש לוודא שהמכונאי עובר על הבלמים (כולל בדיקת היתכנות לבלום בנפרד עם כל אחד מהגלגלים), על הציריות, על מהירות סיבובי מנוע וכמובן שגם על התפקוד של סך התוספות. כאן נחדד שאם רואים בבדיקה תקופתית כ"עוד" הוצאה, יש להבין שההיפך הוא הנכון. מדובר בהוצאה זניחה שמונעת מבעיות קטנות להתעצם ושמונעת מכם לאבד ימי עבודה.
אומנם טרקטור חקלאי חדש מיועד להתמודד עם גשמים, לחות ושמש ישירה, אך אם ניתן, עדיף להחנות אותו במקום מוצל. במקביל, יש לא מעט חלקים קטנים שנחשבים יותר רגישים לחלודה, ופה אנחנו מדברים על צירים, ברגים וכדומה. מה אם כן ניתן לעשות? יש להקפיד לשמן מדי שנה, ואף למרוח חומר ייעודי נוגד חלודה. מה עוד? אם שמתם לב שיש חלק חלוד, אין להזניח זאת, אלא חשוב לטפל בהקדם, כולל הסרת חלודה, שיוף, ניקוי ושימון מחדש.
הגעתם לידי מסקנה שחלק כזה או אחר כבר אינו עושה את העבודה בצורה יעילה? ראשית יש לוודא איזה חלק אחראי על אותו גורם בעייתי ולאחר מכן יש לבחון האם מדובר בבעיה ברת טיפול. הגעתם לידי מסקנה שהכי נכון להחליף את החלק? ראוי לדרוש חלק מקורי! אז נכון שחלק מקורי נחשב יותר יקר, אך מצד שני חלק מקורי לא רק יהיה יותר איכותי, אלא בעיקר יתאים בצורה הרבה יותר אידאלית לכלי, וזהו נתון שתרגישו היטב כבר מיום העבודה הראשון.
לאחר שמפנימים את הבסיס וצוברים ניסיון, ניתן להתחיל לטפל במשימות תחזוקה יותר מורכבות. הרעיון הוא לא להיות שאננים, להקפיד על הוראות יצרן ולהתרגל לנהל כדרך קבע בדיקות תקופתיות, לצד בדיקות יומיות. בהצלחה!
מלאו פרטים וניצור עמכם קשר